הסיפור הטוב ביותר והסיפור הרע ביותר
כשאנחנו ניגשות לספר סיפור על ארגון, מוצר או יוזמה חדשה, האינסטינקט שלנו הוא בדרך כלל לחפש את הדבר הכי טוב שאפשר לומר עליו, ולהדחיק לקצה התודעה את כל שאר הדברים:
אלה שנראים לנו קצת בינוניים, אלה שלא פתורים לנו עד הסוף, ואלה שבהם אנחנו מתביישות. במפגש הזה, שמשלב בין הרצאה לבין סדנא מעשית, נשים ביחד סימן שאלה על נטיית הלב הזאת. נקודת המוצא שלנו תהיה שעל כל ארגון וכל מוצר — וגם על כל גישה, כל אידאולוגיה, כל תחום וכל מקצוע — אפשר לספר סיפורים חיוביים שמסבירים למה הוא מיטיב עם העולם, וגם
סיפורים קשים שמותחים עליו ביקורת. ושכל הסיפורים האלה, הטובים והרעים כאחד, יכולים להיות נכונים בעת ובעונה אחת.
ננתח יחד כמה דוגמאות מהארץ ומהעולם, נמפה את הסיפורים הטובים והרעים של מותגים שיקרים לליבנו (בין אם הם מותגים שאנחנו מעריכות, מותגים של לקוחות שאנחנו עובדות איתן כרגע,
או המותג שלנו עצמנו), ולבסוף — נלמד לעבוד עם שני מודלים שונים שיכולים לעזור לנו להתמודד באומץ ובענווה דווקא עם מה שהכי קשה במותג שלנו.
תיאור המרצה בגוף ראשון (אני תמיד מעדיפה):
אני תמרה ביתן שביט, אסטרטגית בכירה בפירמה. במקור מעולמות הספרות הירושלמיים, היום אני עוזרת לארגונים להבין איך הם היו רוצים לספר את הסיפור שלהם — קודם כל כדי לייצר בהירות לעצמם, ואחר כך כדי לתקשר עם כל השאר.
עד היום ליוויתי מעל למאה מותגים, מארגונים שמעסיקים עשרות אלפי אנשים ועד סטארטאפים קטנטנים ועמותות סקרניות. אני בוגרת תואר ראשון בספרות השוואתית ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית.
ובגוף שלישי, אם תעדיפו: תיאור המרצה בגוף ראשון (אני תמיד מעדיפה):
תמרה ביתן שביט היא אסטרטגית בכירה בפירמה. במקור מעולמות הספרות הירושלמיים, היום היא עוזרת לארגונים להבין איך הם היו רוצים לספר את הסיפור שלהם — קודם כל כדי לייצר בהירות לעצמם, ואחר כך כדי לתקשר עם כל השאר. היא ליוותה מעל למאה מותגים, מארגונים שמעסיקים עשרות אלפי אנשים ועד סטארטאפים קטנטנים ועמותות סקרניות.
בוגרת תואר ראשון בספרות השוואתית ופילוסופיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית.
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|---|---|---|---|---|---|
31
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
1
|
2
|
3
|
4
|
אסטרטגיה: סיעור מוחות | אפיון עיצוב והפקה: נעמי גולן | בנייה ופיתוח : סטודיו שארפר